Sunday, 8 July 2012

Jangan BERkaraoke di dapur !

Assalamualaikum muslimin muslimat ...
Selamat Petang Readers ! 

Manusia sukar untuk melakukan dua perkara dalam satu masa dengan sempurna..
Menyanyi + memasak = TAK BOLEH!

BERdangdut di dapur .. hihihi



Orang dulu-dulu cakap , JANGAN MENYANYI DI DAPUR, NANTI BERKAHWIN DENGAN ORANG TUA..
betul kerr?? 
Bila difikir-fikir , apa plak kena mengena dengan dapat orang tua kan.. Kalau dapat orang tua ( Tan Sri @ Dato-dato ) apa salahnya kan.. Kena-kena lagi yang loaded. Mertua pun tumpang senang kan.. kih kih kih 

Kalau difikirkan secara logik , perempuan muda tak akan mahu bersuamikan orang tua.. 
*
*
*
*
Ada TIGA sebab orang dulu-dulu tak suruh kita menyanyi di dapur :
PERTAMA :
Kalau menyanyi sambil memasak,kita boleh terleka dari bubuh apa-apa rencah dalam masakan atau masakan akan hangus. Akibatnya nanti masakan tersebut tidak sempurna untuk dihidangkan.. hehehe
KEDUA :
Orang dulu-dulu sayang sangat kat anaknya. Takut-takut anaknya luka tangan ketika menghiris bawang akibat menyanyi di dapur.. Akibatnya , nanti mereka jugak yang kena bawa pergi klinik atau beli ubat..*menyusahkan* kih kih kih
KETIGA :
Mereka takut masakan tak sedap akibat terkena air liur yg jatuh dalam kuali. Terlalak sana terlalak sini , last-last banyak kuah masakan.. hahahaha
*
*
Itu sebab yang agak tidak munasabah yang aku buat/cipta sendiri..hahaha Tapi , kita MESTI ikut jugak cakap orang dulu-dulu tau..Nanti dah kena baru menyesal..kan kan kan...

ni time aku jalan-jalan kat KL hari tu..
terjumpa dua orang jejaka menyanyi.. Join la jugak ! hahaha 
Melalak la puas-puas..jangan nak melalak di dapur...kih kih kih 

p/s : Jangan menyanyi kat dapur tau ! nanti bersuamikan orang tua .. hehehe 
And , jangan la percaya sangat apa yang aku mengarut tadi..hehehe 

^______^
*ongkedekkedek!*

6 comments:

Cikgu Vina said...

assalamualaikum..sy selalu cakap kat mak..*xpe kalo kawen ngan orang tua if die kaya senang nak shopping*hahaha..btw, sy dah follow awk..hehe

Cikgu Vina said...

ktk urang sarawak kah?/duhal..lelah jak kakar melaya tek..hahaah

Amirah Raduan said...

@Cikgu Vina : Waalaikumsalam.. aok urang Sarawak kamek koh..hehe Mena kata kitak , mun orang tua ya beduit sik hal..puas kita shopping nak..hehe

SuparMan SuaRez said...

Boleh Jak bha tue mnyanyi...biar masuk air liur dlm masakan.. Baru la makin sedaapppppp..Hahahhaha

Aida Omar said...

tapi alasan yang no 1 dan 2 pernah dengar org tua kata itu lah maksudnya.. :) kelakar jugak kan kalau difikirkan..hehe

Eza Boom Boom :) said...

haha. cali... aku jarang berlagu.. suara nda bisai.. hahaha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...