Saturday, 18 February 2012

MEOW + KATAK !

Assalamualaikum semua ! Hye ! 
^_______* 
*ongkedekkedek!* 

KUCING + KATAK = kuTAK! hahahahaa
Aku PENCINTA kucing.. + minat katak ! :')  
Aku PANTANG tengok kalau ada orang hina + caci + pukul + tendang kucing & yang sewaktu dengan nya..
Dia pun mau hidup jugak..tak kan kamu ja mau hidup..kan?? 



Haaaa , kucing putih + kuning ni kucing orang sebelah rumah..
Dia tak dapat tengok aku , mesti dia meNGIAU.. 
Aku plak , tak dapat tengok dia bersuara , dengan pantas aku akan pergi buka 'peti ajaib  sejuk' mencari ikan ...





Si putih ni dah kenyang.. Tu la dia bagi kawan-kawan dia habiskan makanan tu..
Satu jerrr yang aku suka kat kucing-kucing ni..
Dorang tak bergaduh..ermm sopan-santun jaa dorang makan..hihihi




Sebenarnya , aku sendiri tak tau dari mana datangnya kuucing 3 ekor kat belakang tu..
Sebab apa , dorang 3 akan muncul bila aku bagi makanan..
Dorang tak minta..Lain plak dgn Si Putih + Kuning ni , asal tengok muka aku ,mesti lapar..
Heran + ajaib.. heheee





Yang aku PUJI jugak kat kucing-kucing ni , dorang tak buang air kecil @ besar kat area rumah aku..
Jadi , tak la 'bikin panas' kan..hehehe
Sejuk la jugak hati aku mau bagi makan kat dorang..
Walaupun , setiap pagi aku mau cepat pergi kampus , bila tengok kucing ni memanggil-manggil , aku bagi jugak dorang makan.. kesian jugak..sebab dorang pun mau 'sarapan pagi'.. hehehehee

Ni kucing aku yang kini berada di Limbang,Sarawak..heheee 
Namanya banyak.. ada yang panggil KOKOY , AWANG , KHAIRUL ,USTAD ...
Kucing ni disukai ramai budak-budak di sekitar rumah kami di limbang dulu..
Sebab , kucing ni tak pandai gigit,tak pandai marah..hihihi 
Mishhhhh sangat-sangat-sangat kat diaa.. !


Abu Qatadah berkata bahawa Nabi Muhammad S.A.W pernah bersabda , "kucing itu bukan najis. Ia binatang yang suka berkeliling di rumah (binatang perumahan)." (Hadis Riwayat At-Tirmidzi,An-Nasa'i ,Abu Dawud dan Ibnu Majah) 


p/s : SAYANGILAH KUCING .. JANGANLAH SAYANG KERANA RUPA @ BULU NYA YANG CANTIK SAHAJA.. SAYANGILAH IA MACAM SAYANG DIRI SENDIRI.. ^____^ 
*meooow! ongkedekkedek!*

7 comments:

Zamani said...

Same ah, Zam suka gak kucing2 ni

Amirah Raduan said...

alalala Zam.. comel nya kucing yg kat gambar Zam tu.. kirim salam kat kucing tu yeaaa... :)

Eza Boom Boom said...

kucing ku 3 ekor mati baru-baru ni. T_T

Amirah Raduan said...

kenapa tu ??

Shahazrin said...

suka kucing...

Aida Omar said...

Aida pun suka kucing.. pernah satu ketika mengalirkan air mata kerana kucing nie.. huhu! katak pun aida suka jugak ^^

Amirah Raduan said...

hehe :') katak+kucing=suka ! ^__^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...